آهن مازیار | بازار آهن، مرکز فروش آهن، میلگرد

فروش تخصصی و حرفه ای انواع آهن آلات از تهران. به علت نوسانات قیمتها تلفنی اعلام میگردد

فورجینگ چیست؟

عملیات فورجینگ در جهت حالت دهی به فلز برای ساخت قطعات صنعتی مهم انجام می شود

blog

برای استفاده از فلز ها باید آن ها را نرم کرده و حالت داد. برای نرم کردن فلز از عمل گداختن استفاده می کنند. بعد از گداختن فلز ها برای حالت دهی به فلز نیاز است که از قالب های مخصوص استفاده شود. جالب است بدانید که بیشتر قطعات مهم در صنایع ماشین سازی، نظامی و .. به روش فورجینگ ساخته می شوند. یکی از مزایای فوجینگ در ساخت قطعات فلزی افزایش استحکام قطعه و سختی بالای آن ها است. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر درباره فورجینگ را دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مختصری درباره مفهوم فورجینگ

همانطور که گفته شد عملیات فورجینگ در جهت حالت دهی به فلز برای ساخت قطعات صنعتی مهم انجام می شود. به نوعی می توان گفت بیشتر فلزات چکش خوار با استفاده از عملیات فورجینگ ساخته شده اند. فلزات چکش خوار شامل: فولاد، آلیاژ مس، آلومینیوم و.. می شوند. به طور کلی جوشکاری فلزات به روش فورجینگ از سال 1939 در کشور آمریکا شکل گرفته است. باید بدانید که هر گونه فلزی را نمی توان به روش فورجینگ جوشکاری کرد و حالت داد. برای آشنایی با فلز هایی که به روش فورجینگ حالت داده می شوند به لیست زیر توجه کنید.

فلزات سازگار با روش فورجینگ:

  • آهن
  • مس
  • برنج
  • آلومینیوم

 

 

آشنایی با ابزار و دستگاه جوش مخصوص فورجینگ

برای جوش دادن فلزات  به روش فورجینگ باید از دستگاه های مخصوص استفاده شود. چرا که جوش دادن فلزات به روش فورجینگ در حرارت بالایی انجام می شود و دستگاه جوش مناسب روش فورجینگ توانایی ایجاد گاز با فشار را دارد. برای درک بهتر این مطلب به مثال زیر توجه کنید.

مزایای استفاده از دستگاه جوش فورجینگ

یکی از مزایای استفاده از دستگاه جوش فورجینگ کاهش دادن حجم میلگرد با استفاده از مشعل های دستگاه جوش فورجینگ است. باید بدانید که دستگاه جوش فورجینگ یکی از ماشین آلات مهم در بحث ساختمان سازی به حساب می آید.

 

فورجینگ

 

کاربرد های دستگاه جوش فورجینگ

دستگاه فورجینگ برای جوش دادن موارد بسیاری به کار می رود که در این بخش به آن ها می پردازیم. از کاربرد های دستگاه جوش فورجینگ می توان به تولید میل لنگ، ساخت قطعات هواپیما، آرماتوربندی ساختمان ها، آرماتور بندی پل ها، سد بندی، تولید قطعات دو چرخه، موتور سیکلت خودرو و.. نیز اشاره کرد. در ادامه بیشتر درباره روش جوشکاری با استفاده از فورجینگ صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.  

آشنایی با فرایند جوشکاری فورجینگ

بریدن دو سر میلگرد ها با ابزار مخصوص قبل از شروع عملیات فورجینگ امری الزامی است. سپس لازم است دو سر میلگرد ها حرارت ببینند. زمان سرخ شدن دو سر میلگرد ها در دمای 1200 درجه نیز می باشد. زمان درست برای جوشکاری به روش فورجینگ نرم شدن دو سر میلگرد ها  نیز می باشد. در مرحله بعدی نیاز است که هر دو سر میلگرد به یکدیگر توسط فشار بچسبند. برای افزایش کیفیت جوش میلگرد ها بسیار ضروری است که اتصال دو سر نرم شده میلگرد ها در یک راستا انجام شود. چرا که تنها در این صورت خروجی با کیفیت خواهد شد. جوشکاری  فورجینگ در برخی از فلزات دشوار خواهد بود. فلزاتی مانند برنز، مس، آلومینیوم، برنج و.. روند جوش سخت تری را به روش فورجینگ پشت سر خواهند گذاشت

 

 

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..