آهن مازیار | بازار آهن، مرکز فروش آهن، میلگرد

فروش تخصصی و حرفه ای انواع آهن آلات از تهران. به علت نوسانات قیمتها تلفنی اعلام میگردد

انواع مفتول چیست؟ کاربرد و مشخصات

مفتول نیز  در ساختمان سازی، صنعت و کشاورزی بسیار کاربرد دارد.

blog

مفتول نیز  در ساختمان سازی، صنعت و کشاورزی بسیار کاربرد دارد. برای ساخت مفتول از کوره خام استفاده می شود و در نهایت مفتول به شکل کلاف های 30 تا 45 کیلویی در خواهد آمد. مفتول نیز کاربرد های بسیار فراوانی دارد. اگر علاقه مند به آشنایی با کاربرد های انواع مفتول هستید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی انواع مفتول

با توجه به این مسئله که از مفتول برای رفع نیاز های مختلفی استفاده می شود مفتول نیز دارای انواع مختلفی است. بنابراین در این بخش ما قصد داریم به معرفی انواع مفتول بپردازیم. یکی از مهم ترین مفتول های موجود در بازار که کاربرد بسیاری دارد مفتول (WIRE) نیز می باشد. در ادامه سایر نمونه های این سیم رشته ای از جنس آهن و فولاد را لیست کرده ایم.

 انواع مدل های مفتول:

مفتول فنر : مواد سازنده مفتول های فنر 0.6 الی 0.9 درصد کربن است. بنابراین مفتول فنر جز فولاد های پر کربن به حساب می آید. به طور کل قطر مفتول های پر کربن از 2 میلی متر تا 12.5 میلی متر متغییر خواهد بود. از مزایای مفتول های فنر می توان به خاصیت ارتجاعی و الاستیته آن ها اشاره کرد. مقاومت بالای مفتول فنر دار باعث شده تا کمتر دچار خوردگی شوند. از مفتول فنر می توان برای ساخت فنر های کششی، فنر های تخت، و .. استفاده کرد.

کاربرد های مختلف مفتول فنر

از کاربرد هایی فنر می توان به وسایل ریلی، لوازم خانگی، صنعت نظامی، صندلی و مبلمان، صنعت خودرو سازی، ماشین آلات کشاورزی و .. نیز اشاره کرد.

مفتول سیاه: در بازار مفتول سیاه را با نام مفتول آنیل شده می شناسند. چرا که مفتول سیاه با قرار گرفتن در کوره های آنیل به دست می آید. دمای کوره آنیل برای تولید مفتول سیاه 750 الی 900 درجه سانتی گراد نیز می باشد. دمایی کوره به نرم شدن مفتول کمک کرده و باعث می شود به راحتی به توان آن را به شکل های مختلف برای مصارف گوناگون در آورد.

کاربرد های مفتول سیاه

مفتول سیاه در قالب بندی، نجاری، عایق بندی، آرماتور بندی، بسته بندی کشاوزی نیز اشاره کرد.  

 

مفتول سیاه

 

مفتول مسوار: مفتول COPPER WIRE با استفاده از یک روکش مسی پوشانده شده است. ضخامت لایه مسی حدود 0.7 الی 1 میکرون در نظر گرفته شده است. از مواد تشکیل دهنده مفتول مسوار می توان به کربن، گوگرد، فسفر، منگنز، سیلیسیوم نیز اشاره کرد. قطر مفتول مسوار حدود 0.5 الی 10 میلی متر نیز می باشد. همچنین شکل ظاهری آن به صورت شاخه ای، کلاف و قرقره با سطح مسطح است.

کاربرد های مفتول مسوار

مفتول مسوار بسیار مناسب برای عایق بندی، بسته بندی، یخچال سازی، آرماتور بندی، کابینت سازی و .. نیز می باشد.

 

مفتول مسوار

 

مفتول گالوانیزه: برای تولید مفتول گالوانیزه آن را درون یک محفظه فلزی قرار می دهند. در نهایت برای افزایش مقاومت این سیم یک پوشش از جنس فلز برای آن در نظر خواهند گرفت. به طور کل جنس مفتول گالوانیزه تشکیل شده از روی و فولاد نیز می باشد. بنابراین استقامت مفتول گالوانیزه بسیار افزایش پیدا کرده است. برای خرید مفتول گالوانیزه نیز در بازار می توان دو نوع سرد و گرم را پیدا کرد. تنها تفاوت بین ورق گالوانیزه سرد و گرم در میزان مقاومت آن ها است. مفتول گالوانیزه گرم به دلیل بیشتر بودن میزان روی مقاومت بیشتری نسبت به مفتول گالوانیزه سرد نیز دارد. از کاربرد های مفتول گالوانیزه می توان به ساخت تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکی، صنعت ساختمان سازی، برق و کشاورزی، انواع توری و حصار زنجیره ای همچنین ساخت محصولاتی مانند چوب لباسی، دستگیره سطل، منگنه های فلز و .. نیز می شود.

مفتول استنلس استیل: برای تولید مفتول استنلس از فولاد ضد زنگ استفاده می شود. ترکیبات این فولاد شامل کربن، کروم، نیکل، آهن نیز می باشد. در کشور ما نیز مفتول استیل در کد های 201، 316،420 موجود می باشد. با توجه  به این مسئله که افراد بسیاری در زمینه تولید مفتول فعالیت می کنند بهتر است که برای شناسایی مفتول استنلس استیل از آهنربا های قوی استفاده کنید.

کاربرد های استنلس استیل

از مفتول استنلس استیل برای ساخت لوازم اجاق گاز، فر و مایکروفر ، ساخت قطعات لباسشویی و ظرفشویی، تولید قطعات لوازم یخچال فریزر و .. نیز می باشد. سایر این موارد را در ادامه برای شما لیست کرده ایم.

سایر کاربرد های استنلس استیل:

  • در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
  • تولید لوازم خانگی مانند آب چکان آشپزخانه
  • مورداستفاده در صنعت کاشی، سرامیک و سیمان
  • مورداستفاده در صنعت دریایی و ساخت فنرهای لول
  • ساخت قطعات و لوازم ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات حفاری

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..