آهن مازیار | بازار آهن، مرکز فروش آهن، میلگرد

فروش تخصصی و حرفه ای انواع آهن آلات از تهران. به علت نوسانات قیمتها تلفنی اعلام میگردد

استحکام کششی(Tensile Strength) چیست؟

در رابطه با فلزها استحکام کششی به معنی حداکثر نیروی کششی است.

blog

در رابطه با فلزها استحکام کششی به معنی حداکثر نیروی کششی است که فلز می تواند بدون بروز مشکل تحمل کند. بنابراین میزان استحکام کششی یک فاکتور مهم و استانداردی است که در هنگام خرید به آن ها توجه می کنند. چرا که فلزها در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند و اگر استحکام کافی نداشته باشند ایمنی ساختمان به خطر خواهد افتاد. در ادامه بیشتر درباره یک فلز استاندارد برای ساختمان سازی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مختصری درباره مفهوم استحکام کششی

مقدار استحکام کششی در هر فلز با دیگری تفاوت خواهد داشت چرا که هر فلز یک نوع کارایی در بحث ساختمان سازی خواهد داشت. یکی از عوامل تاثیر گذار در خرید فلزات مشخصات مکانیکی آن است. فولاد یکی از محصولات فلزی است که استحکام کششی بالایی دارد و بسیار پر فروش می باشد. برای درک بهتر این مطلب در ادامه به معرفی انواع استحکام کششی در فلزات خواهیم پرداخت.

استحکام کششی

معرفی انواع استحکام کششی

استحکام کششی در فلزات به سه دسته تسلیم، شکست، نهایی تقسیم می شود. استحکام تسلیم به معنی نیروی است که همواره به فلزات وارد می شود و قادر به تحمل آن هستند. استحکام شکست به میزان استرسی گفته می شود که فلز در نقطه شکست تحمل می کند. زمانی که فشار بر روی فلز در بیشترین حالت ممکن باشد اما فلز قادر به تحمل آن باشد را به آن استحکام نهایی گفته می شود.

بررسی دلایل استحکام کششی فلزات

همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین عوامل در خرید فلز ها بررسی میزان استحکام کششی آن ها است. چرا که انتخاب و خرید فلزاتی که دارای استاندارد ها نیستند کاری کاملا اشتباه است که خسارت های زیادی را به همراه دارد. چرا که حد شکست این فلزات بسیار کمتر از فلز های استاندارد است و احتمال خرابی آن ها بسیار وجود دارد.

استحکام کششی

استحکام کششی و تنش تسلیم چه تفاوت هایی با هم دارند؟

استحکام کششی و تنش تسلیم از مشخصات مکانیکی فلز ها به حساب می آیند. مشخصات مکانیکی نشان دهنده میزان مقاومت فلز ها در برابر تنش ها هستند. به طور کلی می توان گفت که تنش ها کششی بسیاری برای فلز ها بوجود می آید که باید مقاومت کافی در باره آن ها وجود داشته باشد. البته باید بدانید که مقاومت فلز ها نیز یک محدوده ای دارد و در نهایت اگر تنش بیشتر از میزان مقاومت فلز باشد شکستگی فلز ها اتفاق خواهد افتاد. تنش تسلیم به معنی بیشترین میزان مقاومت فلزدر برابر تنش نیز می باشد. یکی از معایب از دست رفتن استحکام کششی فلز ها تغییر شکل همیشگی آن ها نیز می باشد.

استحکام کششی

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..