آهن مازیار | بازار آهن، مرکز فروش آهن، میلگرد

فروش تخصصی و حرفه ای انواع آهن آلات از تهران. به علت نوسانات قیمتها تلفنی اعلام میگردد

ناودانی برشی یا گل میخ چیست؟

ناودانی برشی یا گل میخ چیست؟ فرایند اجرا

blog

یکی از محصولات فولادی که در صنایع ساخت و ساز بسیار کاربرد دارد ناودانی برشی یا گل میخ است. جالب است بدانید که ناودانی برشی و گل میخ با یک دیگر تفاوت دارند در صورتی که بسیاری از افراد تصور می کنند که تفاوتی بین این دو محصول وجود ندارد. در ادامه بیشتر درباره تفاوت های ناودانی برشی و گل میخ صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ناودانی برشی چیست؟

ترکیبات قطعه فولادی (ناودانی برشی) از آلیاژ آهن با درصد پایینی از عنصر کربن تشکیل شده است. همانطور که از نام این محصول پیدا است ناودانی برشی به عنوان یک وسیله برش گیر مورد استفاده قرار می گیرد. برای اتصال گل میخ به سطوح از استادولدینگ استفاده می شود. سایت آهن مازیار در زمینه انواع قطعات فولادی فعالیت می کند که می توانید برای خرید گل میخ به این سایت معتبر مراجعه کنید. از کاربرد های ناودانی برشی می توان به ساخت سقف عرشه فولادی اشاره کرد. از دلایل استفاده از گل میخ فولادی می توان به کمتر شدن فشار به قسمت هایی از سازه اشاره کرد.

 

ناودانی برشی

بررسی روش های نصب و اجرای ناودانی برشی

برای نصب و استفاده از ناودانی برشی نیاز به دستگاه های مخصوص است . جوش قوس الکتریکی نیز دستگاهی مناسب برای نصب و اجرای گل میخ نیز می باشد. در ادامه این بخش به طور دقیق تری نحوه نصب و اجرای ناودانی برشی را توضیح خواهیم داد.

روش جوش cd

خازن‌های دستگاه جوش با ولتاژ تنظیم شده هماهنگ با قطر جوش شارژ می‌شوند و در قسمت انتهایی محصول در تماس با ورق جای می‌گیرند. بعد از آغاز جوشکاری, انرژی ذخیره‌شده همچون یک پالس با جریان بالا تخلیه خواهد شد و باعث ایجاد ذوب و قوس الکتریکی در انتهایش می‌شود. نهایتا، فشار برگشتی منجر به فورج برشگیر در سطح مذاب آن شده تا هم‌جوشی کامل در کل فلنج ایجاد شود

روش جوش Da

 در این روش، جریان و زمان جوش متناسب با قطر نقطه جوش از قبل تنظیم شده است. بعد از تعبیه بر روی ورق، یک قوس اولیه با ارتفاع مشخص ایجاد می‌شود. قوس ایجاد شده منجر به ذوب انتهای گل میخ شده و یک حوضچه مذاب در صفحه به وجود می‌آورد. فشار برگشتی نیز باعث فورج گل میخ در حوضچه مذاب می‌شود.

 

ناودانی برشی

بررسی نحوه تولید گل میخ

برای تولید گل میخ از دو روش فورج سرد و فورج گرم استفاده می شود. در روش فوج سرد استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مدرن بسیار اهمیت دارد. در این فرآیند یکنواخت شدن آلیاژ ها به آرامی انجام خواهد شد. یکی از مزایای استفاده از روش فوج سرد برای تولید گل میخ مقاومت بالا به دلیل وجود کربن است. همچنین سطح استحکام کششی در روند تولید فوج سرد بسیار بالا می باشد.

 

ناودانی برشی

 

نحوه تولید گل میخ با روش فورج گرم

در روش فورج گرم میزان کیفیت مواد خیلی اهمیتی ندارد و ممکن است که از مواد سطح کیفی پایینی هم استفاده شود. بنابراین در نهایت کیفیت گل میخ به روش فورج گرم بسیار پایین تر از فورج سرد است. کیفیت پایین باعث می شود که قابلیت جوش پذیری گل میخ بسیار پایین بیاید. بنابراین اگر به دنبال کیفیت بالا در خرید گل میخ هستید بهتر است محصولی را انتخاب کنید که به روش فوج سرد تولید شده باشد. کیفیت بالای محصول برابر با افزایش ماندگاری و پایداری آن است. 

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..