آهن مازیار | بازار آهن، مرکز فروش آهن، میلگرد

فروش تخصصی و حرفه ای انواع آهن آلات از تهران. به علت نوسانات قیمتها تلفنی اعلام میگردد

پرسکاری چیست؟ کاربرد و انواع تجهیزات پرسکاری

بسیاری از قطعات مهم در تجهیزات هوایی، پزشکی، الکترونیکی نیازمند فرایند پرسکاری هستند.

blog

بسیاری از قطعات مهم در تجهیزات هوایی، پزشکی، الکترونیکی نیازمند فرایند پرسکاری هستند. پرس کاری فلزات اهمیت زیادی در صنایع امروزی پیدا کرده است و یک حرفه مجزا به حساب می آید. آلیاژ های فولاد، مس، آلومینیوم با استفاده از دستگاه پرسکاری فلزات به اشکال های متنوعی تبدیل می شوند. بنابراین می توان گفت فناوری پرس کاری به صنعت نیز کمک بسیاری کرده است. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره کاربرد و انواع تجهیزات پرسکاری هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مختصری درباره مفهوم پرسکاری

در فرایند پرسکاری از قدرت و فشار بسیاری استفاده می شود تا قطعات به شکل مورد نظر تبدیل شوند. به طور کلی برای شکل گیری بهتر فلزات از فشار بیشتری در فرایند پرسکاری استفاده می شود. پرسکاری قطعات را می توان به دو صورت دستی و دستگاهی انجام داد. استفاده از دستگاه پرس نیز بسیار راحت تر از پرس کردن قطعات به صورت دستی است. چرا که در روش دستی افراد به زور بیشتری برای درست پرس شدن قطعات نیاز دارند. در بیشتر شاخه های صنعتی نیز شاهد استفاده از پرس کاری خواهید بود. برای درک بهتر این مطلب در ادامه لیستی از مهم ترین کاربرد های فرایند پرسکاری را برای شما آورده ایم.

مهم ترین کاربردهای پرسکاری:

  • برق و مخابرات
  • تجهیزات پزشکی
  • ارگان های نظامی
  • صنعت خودروسازی
  • تجهیزات الکترونیکی
  • تولید قطعات فلزی (فلز ها و واشر ها)

 

پرسکاری

 

معرفی انواع روش های پرسکاری

همانطور که گفته شد پرسکاری به روش های مختلفی انجام می شود و ما قصد داریم در این بخش به معرفی انواع روش ها و دستگاه های پرس کاری بپردازیم. از انواع روش های پرسکاری می توان به پرس پنوماتیک، پرس هیدرولیک، پرس دستی، پرس مکانیکی نیز اشاره کرد.

انواع روش های پرسکاری:

پرس دستی: یکی از سخت ترین روش های پرس کاری استفاده از روش دستی است که نیاز به زور افراد دارد. بنابراین برای درست انجام شدن پرس دستی از زور دست یا پا استفاده می شود.

پرس مکانیکی: قدرت در پرس مکانیکی با استفاده از قدرت موتور به دست می آید. برای کم کردن سرعت دنده ای به صورت یک یا چند مرحله ای از یک چرخ حرکتی و ساز و کار استفاده می شود.

پرس پنوماتیک: قدرت مورد نیاز فرایند پرسکاری توسط هوای فشرده به دست خواهد آمد.

پرس هیدرولیک: قدرت در روش پرس هیدرولیک با استفاده از فشار آب یا فشار روغن تامین خواهد شد.

 

پرس کاری

 

معرفی انواع دستگاه های پرس کاری

دستگاه های پرس کاری دارای انواع مختلفی هستند و برای پرس کردن قطعات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه پرس غلطکی: برای شکل دهی به فلز در این روش از چندین غلطک استفاده می شود. برای بهتر شدن روند شکل دهی به فلز از چندین ورق فلزی استفاده می شود. سپس پروسه عبور فلز از میان غلطک ها مدام تکرار می شود تا فلز ها به آن شکلی که باید در بیایند. اگر قطعات فلزی شکننده ای دارید بهتر است برای پرس کاری از دستگاه پرس غلطکی استفاده کنید.

دستگاه پرس ضربه ای : با استفاده از این دستگاه فشار وارد شده بر فلز ها بسیار آرام تر خواهد بود. در این روش برای فرم دهی به مواد گرم و سرد از دستگاه های مخصوص به آن ها استفاده می شود. بنابراین دستگاه های پرس ضربه ای سرد برای تولید قطعات کوچک استفاده می شود و برای تولید قطعات گرم نیز از دستگاه پرس ضربه ای گرم جهت تولید قطعات سنگین تری مانند: قطار و هواپیما استفاده می کنند.

دستگاه پرس سوراخ کن: در این روش برای اجرای پرس کاری با استفاده از روش Die  بر روی صفحه فلزی فشار وارد شده و برش دهی انجام خواهد شد. پس از برش دهی فلز را زیر دستگاه قرار داده و عملیات پرس کاری انجام خواهد شد.  

 

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..