آهن مازیار | بازار آهن، مرکز فروش آهن، میلگرد

فروش تخصصی و حرفه ای انواع آهن آلات از تهران. به علت نوسانات قیمتها تلفنی اعلام میگردد

سازه های پوسته ای فلزی

یکی از سازه های پرطرفدار در ساختمان سازی سازه های پوسته ای فلزی نیز می باشد.

blog

یکی از سازه های پرطرفدار در ساختمان سازی سازه های پوسته ای فلزی نیز می باشد. در انواع پروژه های ساخت و ساز از سازه های پوسته ای فلزی نیز استفاده می شود. سازه های پوسته ای فلزی کاربرد بسیاری در نما ساختمان ها دارند. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره دلایل استفاده از سازه های پوسته فلزی هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

سازه پوسته فلزی چیست؟

سازه پوسته فلزی در نما ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که بیشتر ساختمان هایی که نما با ساختاری سخت دارند با استفاده از سازه های پوسته فلزی ساخته شده اند. از محصولات تولید شده با استفاده از سازه پوسته فلزی می توان به درب های فرفورژه فلزی، حفاظ نرده ها و .. نیز اشاره کرد. در ادامه بیشتر درباره ویژگی های استفاده از سازه پوسته فلزی صحبت خواهیم کرد.

 

سازه های پوسته ای فلزی

 

مختصری درباره تاریخچه سازه پوسته ای

سازه های پوسته ای با استفاده از بتن ساخته می شوند. یکی از بهترین مصالح ها در بحث ساختمان سازی بتن به حساب می آید. اگر بتن را با فولاد مقایسه کنید متوجه وزن بسیار زیاد آن نسبت به فولاد خواهید شد اما باید بدانید که در مقایسه با مواردی مانند دال ها، دیوار ها، تیر ها بتن نیز یکی از بهترین مصالح ساختمانی به حساب می آید. دلیل محبوبیت بتن در بحث ساختمان سازی شکل دهی راحت آن است. چرا که با استفاده از بتن می توان فرم های گنبدی را به راحتی ایجاد کرد. برای آشنایی بیشتر با انواع سازه های پوسته ای فلزی در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

معرفی انواع سازه های پوسته ای فلزی

همانطور که گفته شد سازه های پوسته ای فلزی دارای انواع مختلفی هستند. سازه های پوسته ای مشبک فلزی، سازه های پوسته ای پیوسته فلزی نیز جز انواع دسته بندی این محصول به حساب می آیند که در این بخش به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

سازه پوسته ای مشبک فلزی:

برای تولید سازه پوسته ای مشبک فلزی از گالوانیزه استفاده شده است. اما هم اکنون با روی کار آمدن مواد بهتر مانند آلومینیوم و استیل برای ساخت این سازه از مواد مرغوب تری استفاده می کنند. در روند تولید سازه پوسته ای مشبک فلزی از ورق های سوراخ دار استفاده می شود که کمک بسیاری به خاص شدن نمای ساختمان شما می کند. استفاده از سازه پوسته ای مشبک فلزی برای نمای ساختمان حالتی یک پرده و تک سطح را در نمای ساختمان شما بوجود  خواهد آورد. جالب است بدانید استیل استفاده شده برای ساخت سازه پوسته ای مشبک از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و کاملا ضد زنگ است. بنابراین با بکارگیری سازه پوسته ای مشبک فلزی در نمای ساختمان به افزایش عمر نما کمک بسیاری خواهید کرد.

سازه های پوسته ای فلزی

 

سازه پوسته ای پیوسته فلزی:

سازه های پوسته ای پیوسته فلزی دارای دو دسته بندی منحنی و صفحات تقسیم شده هستند. اجزای سازه پوسته ای پیوسته فلزی شامل: دال ها و پوسته ها می شوند. از نکاتی که در به کارگیری سازه پوسته ای پیوسته فلزی باید به آن توجه داشته باشید می توان به محاسبه میزان بار وارد شده به سازه اشاره کرد. در واقع یکی از مهم ترین مسائل در طراحی نما محاسبه بار های وارد شده به آن نیز می باشد.

بررسی کاربرد های سازه پوسته ای فلزی

با توجه به کیفیت بالای سازه پوسته ای فلزی از آن برای ساخت نما، کشتی ها، فروشگاه ها، ساخت هواپیما، سالن های ورزشی، ساخت انواع سیلو ها در کارخانه ها و تالار های اجتماعات نیز استفاده می کنند. دلیل کاربردی بودن سازه پوسته ای فلزی حجم کم این محصول و کیفیت بالای آن نیز می باشد. در ادامه بیشتر درباره مهم ترین ویژگی های سازه پوسته فلزی صحبت خواهیم کرد.

مهم ترین ویژگی سازه پوسته فلزی :

  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت بالای سازه
  • نصب سریع و آسان
  • صرفه جویی در مصالح
  • مقاومت بالا در برابر حوادث ناگوار (زلزله و..)

 معرفی انواع سازه های پوسته ای فلزی

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد یکی از کاربرد های سازه پوسته فلزی، سازه های گنبدی شکل هستند. جالب است بدانید که سازه های گنبدی شکل از دوران  و چرخش یک خط منحنی به دور یک محور گنبد نیز ساخته می شوند. گنبد پوسته ای نیز دارای دو مدل نازک و عمیق است.  بسیار مهم است که در خرید سازه گنبدی نازک و عمیق با مزایا و معایب استفاده از آن ها آشنا باشید.

انواع نمونه های سازه پوسته فلزی:

سازه های آزاد: همانطور که از نام این سازه پیدا است برای تولید سازه آزاد از محاسبات ریاضی استفاده نشده است. بنابراین در زمان تولید این سازه از شکل های آزادی استفاده کرده اند و منحنی ها در هر جهتی دیده خواهند شد.

سازه های قابل توسعه یا استوانه ای :  سازه های قابل توسعه به شکل های استوانه ای و مخروطی تولید می شوند. بنابراین دارای خطوط صاف و منحنی از جهت های مختلفی نیز می باشند.

سازه های زین اسبی یا غیر کلاسیک: انحنای سازه های زین اسبی مضاعف و خلاف جهت یک دیگر هستند. از اشکال مختلف سازه های زین اسبی می توان به سهمی، هزلولی، شبه هزلولی نیز اشاره کرد. یک قوس کابلی بار عمودی را با استفاده از فشار محوری و کشش محوری تحمل کند. در جهت کاهش فشار وارد شده بر یک نقطه از سازه های زین اسبی یا کلاسیک استفاده می شود. بنابراین می توان گفت فشار وارد شده به سازه های زین اسبی یا غیر کلاسیک به کل سطح سازه پخش می شود.

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..