آهن مازیار | بازار آهن، مرکز فروش آهن، میلگرد

فروش تخصصی و حرفه ای انواع آهن آلات از تهران. به علت نوسانات قیمتها تلفنی اعلام میگردد

افزایش مصرف آهن کشور در 1402

افزایش مصرف آهن کشور در 1402

blog

افت محسوس بازار آهن در زمینه صادرات با مشاهده آمار فروش داخلی کاملا مشاهده می شود. در طی یک هفته گذشته شاهد کاهش تدریجی قیمت روز آهن آلات بوده ایم. در اواخر هفته گذشته پدیده زیر فروشی نیز با افزایش قیمت همراه بوده است. روند افزایش قیمت در بازار ارز آهن از روز چهارشنبه به صورت تدریجی بوده است. همچنین قیمت دلار به نیمه های کانال 51 هزارتومان رسیده است. یکی از دلایل افزایش قیمت بازار آهن به دلیل حادثه کرمان بوده است. در ادامه بیشتر درباره وضعیت نرخ آهن در بازار داخلی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

افزایش مصرف آهن کشور

 

وضعیت کنونی بازار داخلی آهن

با کمی تامل و نگاهی به آمار قیمت آهن متوجه این مسئله خواهید شد که قیمت آهن به مرور کاهش خواهد یافت. چرا که در بازار نقدینگی وجود ندارد و قدرت مشتری برای خرید کاهش پیدا کرده است. با این حساب عدم خرید مشتری باعث کاهش قیمت آهن در بازار داخلی خواهد شد.

بررسی کاهش قیمت آهن در بازار داخلی

با نگاهی به وضعیت بازار داخلی متوجه کاهش قیمت تیر آهن ذوب اصفهان تا حدود 20 تا 100 هزار تومان خواهید شد. در همین راستا از 77 هزار و 360 تن میلگرد آجدار حدود 28 هزار تن معامله شد؛ قیمت میلگرد در معاملات چهارشنبه 21 هزار و 184 تومان در نظر گرفته شد که بیانگر کاهش نرخ این محصول نسبت به عرضه‌های هفته گذشته بود؛ همچنین برای 31 هزار و 461 تن تیرآهن عرضه شده حدود 12 هزار تن تقاضا ثبت شد. به طور کلی حجم عرضه انواع ورق در بورس کالا60 هزار و 347 تن اعلام شد که حدود 55 هزار تن تقاضا برای آن ثبت شد؛ گفتنی است قیمت ورق سیاه به ویژه  قیمت ورق گرم مبارکه طی هفته گذشته روند صعودی داشت و در پایان هفته نیز نسبتا متوقف شد. طبق آمار امروز هم حدود یک میلیون و 674 تن محصول فولادی عرضه می‌شود که از این میزان حدود 71 هزار تن به عرضه آهن اسفنجی اختصاص دارد و 58 هزار و 640 تن نیز شمش بلوم عرضه می‌شود. علاوه‌بر این 450 تن میلگرد آلیاژی، حدود 4 هزار تن میلگرد ساده و 16 هزار تن هم میلگرد کلاف عرضه می‌شود؛ گفتنی است قیمت میلگرد ساده در عرضه امروز حدود 29 هزار و 274 تومان در نظر گرفته شده است.

 

افزایش مصرف آهن کشور در 1402

 

کاهش صادرات آهن و فولاد

طبق گزارش‌های منتشر شده از انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، طی 8 ماه گذشته بیش از 117 میلیون تن مقطع فولادی در کشور تولید شده است که بیشترین مصرف آن نیز در بازار داخلی گزارش شده است؛ این درحالی است که طبق آمار بازار مسکن در رکود عمیقی به سر می‌برد و تقاضای مصرف آهن آلات با کاهش چشمگیری مواجه بوده است. طبق این آمار از حجم کل تولید فولاد حدود 102 میلیون در بازار داخلی مصرف شده و حدود 16.5 میلیون تن هم صادر شده است. گویا مقاطع طویل فولادی با کاهش مصرف 13 تنی مواجه شده است اما سایر محصولات حدود 7.4 درصد رشد داشته‌اند. به عبارتی دیگر در 8 ماه اخیر حدود 8 میلیون و 827 تن مقطع طویل فولادی در بازار داخلی مصرف شده است که بیانگر کاهش حجم مصرف این محصولات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است که حدود 6 میلیون و 840 هزار تن برآورد شده است. اما مصرف مقاطع تخت در بازار داخلی 6 میلیون و 105 هزار تن اعلام شد که گویا نسبت به سال گذشته حدود 7.4 درصد افزایش داشته است. از ابتدای سال تا ماه آبان میزان تولید محصولات فولادی 14 میلیون و 873 هزار تن اعلام شده است که 2 میلیون تن از آن صادر شده و مابقی در بازار داخلی به مصرف رسیده است که به نظر می‌رسد مصرف آن نسبت به سال گذشته حدود 3.9 درصد افزایش داشته است. مصرف آهن اسفنجی نیز از ابتدای سال تا ماه آبان حدود 4 میلیون و 364 هزار تن اعلام شد که افزایش 3.2 درصدی داشته است. طبق آمار در 8 ماه گذشته از 25 میلیون تن آهن اسفنجی تولید شده تنها یک میلیون و 95 هزار تن از آن صادر شده است. در حالی شاهد کاهش صادرات محصولات فولادی از ابتدای سال تا ماه آبان هستیم که برخی کارشناسان بهبود اوضاع بازار داخلی و تحریک چرخه نقدینگی را در گرو صادرات محصولات می‌دانند.

لینک منبع

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..