آهن مازیار | بازار آهن، مرکز فروش آهن، میلگرد

فروش تخصصی و حرفه ای انواع آهن آلات از تهران. به علت نوسانات قیمتها تلفنی اعلام میگردد

آرماتور چیست؟ فرایند تولید انواع آرماتور

آرماتور چیست؟ فرایند تولید انواع آرماتور

blog

گاهی اوقات مقاومت بتن پایین است به همین دلیل از آرماتور فولادی برای افزایش مقاومت کششی استفاده می کنند. برای افزایش مقاومت کششی بتن از میلگرد ها (فولاد میلگرد) استفاده می کنند. گاهی هم برای مسلح کردن بتن از فولاد های ساختمانی با شکل های متنوع استفاده می کنند. فولاد های بتنی متنوع مناسب افزایش استحکام بتن شامل: ناودانی و قوطی پروفیل نیز استفاده می کنند. بتن های مسلح و مناسب ساخت و ساز تشکیل شده از هسته آرماتور هستند. بنابراین می توان گفت که میلگرد و آرماتور نقش مهمی در مقاومت بتن و ساختمان ها دارند.

مختصری درباره مفهوم آرماتور

آرماتور در واقع یک نوع میلگرد است که ظاهری شبکه ای و متفاوت از سایر میلگرد ها دارند. هدف استفاده از آرماتور در ساخت و ساز افزایش نیروی کششی بتن و مقاومت ساختمان است. آرماتور بندی به معنی قرارگیری آرماتور ها در ساختمان به شکل های مختلف است. برای استفاده از آرماتور در ساختمان سازی باید مقاومت دینامیکی آرماتور ها از نظر مقاوم بودن در برابر ضربه، نیرو و فشار های سبک و سنگین باید تست شود. همچنین قابلیت جوش پذیری این قطعات در ساختمان سازی بسیار اهمیت دارد.

 

آرماتور

 

معرفی انواع آرماتور

آرماتور از نظر شکل ظاهری، اندازه، جنس و میزان مقاومت دارای انواع مختلفی است. آرماتور بر اساس شکل ظاهری به دو دسته مسطح و غیر مسطح تقسیم می شوند.

آرماتور مسطح: فاقد برآمدگی و مناسب برای سازه های که فشار کمی را تحمل می کنند.

آرماتور غیر مسطح: آرماتور غیر مسطح یا آجدار برآمدگی هایی دارد که آن را مناسب سازه هایی کرده که در معرض تنش و فشار های زیادی قرار دارند.

معرفی انواع آرماتور بر اساس طول و اندازه

آرماتور ها از نظر طول و اندازه به دو دسته کلافی و شاخه ای تقسیم می شوند. آرماتور کلافی قطر های بسیار نازکی دارند و کمتر از 12 میلی متر می باشند. آرماتور های شاخه ای از نظر طولی تا 12 متر ادامه دار خواهد بود. البته باید بدانید که آرماتورهای شاخه ای را می توانید تا قطر های بالاتر از 14 میلی متر هم تهیه کنید.

 

آرماتور

 

بررسی انواع جنس و میزان مقاومت آرماتور ها

  • آرماتور اپوکسی
  • آرماتور گالوانیزه
  • آرماتور ضد زنگ
  • آرماتور فولاد کربن
  • آرماتور فایبر گلاس
  • آرماتور با استاندارد روسی
  • آرماتور با استاندارد اروپایی

بررسی تفاوت میلگرد و آرماتور

میلگرد و آرماتور شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند و ممکن است در صورت نیاز در برخی از موارد به جای یکدیگر هم مورد استفاده قرار بگیرند. البته باید بدانید که این شباهت ها تنها در ظاهر است و در اصل ماهیت این دو با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند. چرا که میلگرد ها یک نوع پروفیل با سطح مقطع دایره ای است و در اثر کارهایی مانند: خم کاری، برشکاری، جوشکاری و.. تغییر شکل خواهد داد. باید بدانید پس از تغییر شکل دادن میلگرد دیگر به آن میلگرد گفته نمی شود و آن را با نام آرماتور خواهند شناخت. بنابراین میلگرد های تغییر شکل یافته را آرماتور می نامند.

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..