آهن مازیار | بازار آهن، مرکز فروش آهن، میلگرد

فروش تخصصی و حرفه ای انواع آهن آلات از تهران. به علت نوسانات قیمتها تلفنی اعلام میگردد

میلگرد دورپیچ چیست؟

میلگرد دورپیچ چیست و کاربردی دارد؟

blog

میلگرد دورپیچ یکی از عوامل مهم در شکل پذیری سازه ها به حساب می آید. اگر قصد افزایش مقاومت ساختمان را دارید بهترین ایده برای شما استفاده از میلگرد های دور پیچ می باشد. همچنین در سازه هایی که بار سنگینی را تحمل می کنند از میلگرد دور پیچ استفاده می شود. در ادامه بیشتر درباره ویژگی های میلگرد دور پیچ و کاربرد های آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مختصری درباره مفهوم میلگرد دور پیچ

میلگرد یکی از مصالح مهم و تاثیر گذار در میزان مقاومت ساختمان نیز به حساب می آید. بنابراین می توان گفت برای افزایش کیفیت سازه از میلگرد استفاده می شود. میلگرد انواع مختلفی دارد که یکی از نمونه های مقاوم آن میلگرد دور پیچ نیز می باشد.

معرفی انواع میلگرد

میلگرد  ساده: سطح این نوع میلگرد صاف و بدون هیچ گونه ناهمواری است بنابراین مقاومت کمتری نسبت به سایر مدل های میلگرد دارد.

میلگرد آج دار: با هدف افزایش مقاومت سازه از میلگرد های آج دار برای ساخت یک ساختمان مستحکم استفاده می شود.

 

میلگرد ساده

 

بررسی کاربرد های میلگرد دورپیچ

میلگرد دورپیچ در صنعت ساخت و ساز کاربرد های بسیاری دارد. اما به کار گیری آن در ساختمان سازی نیاز به مهارت دارد. بنابراین اگر قصد استفاده از میلگرد های دورپیچ را دارید بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

نکات مهم در به کارگیری میلگرد دور پیچ:

  • نحوه نصب میلگرد های دور پیچ حتما باید به گونه ای باشد که میلگرد های دورپیچ از روی پی تا پایین ترین خاموت طبقه بالایی نصب شوند.
  • قبل از اتمام کار و شروع فاز بعدی لازم است که از نگه دارهای مناسب استفاده کنید. دلیل استفاده از نگه دارنده ها نگه داشتن مناسب سرستون ها می باشد.
  • رعایت فاصله بین میلگرد ها و ستون ها بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که فاصله 25 الی 75 میلی متری بین محل قرار گیری میلگرد دورپیچ وستون را در نظر بگیرید.
  • اگر ستون های قارچی در ساختمان شما وجود داشته باشد لازم است که نصب میلگرد های دورپیچ درون ستون های قارچی به شکلی باشد که قطر ستون ها به نصف قطر سر ستون برسد.
  • در زمان خرید باید به قطر میلگرد توجه داشته باشید و میلگردی را انتخاب کنید که قطر آن 6 میلی متر باشد. چرا که هر چقدر قطر میلگرد بیشتر باشد مقاومت آن در برابر تنش ها بیشتر است.

 

میلگرد دور پیچ

بررسی تفاوت های میلگرد ساده با پیچشی

همانطور که گفته شد میلگرد های ساده سطحی بدون آج و صاف دارد. بنابراین مقاومت این نوع میلگرد ها نسبت به سایر میلگرد ها کمتر است. از ویژگی های میلگرد های پیچشی می توان به مقاومت بالای آن ها اشاره کرد. دلیل استفاده از میلگرد های پیچشی تماس بهتر آن ها با بتن می باشد.

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..